Mitul 1. Hipertensiunea arterială este boala persoanelor în vârstă.

Hipertensiunea arterială întinerește rapid. Astăzi sunt frecvente cazurile în care hipertensiunea arterială se dezvoltă la persoanele cu vârsta puțin peste 30 de ani.
De ce este acest lucru periculos? Dacă omul a început să sufere de această boală de la 30-35 de ani și în următorii 15 ani nu știe de problema sa, deci, prin urmare, nu se tratează, acesta va avea la vârsta de pensionare un accident vascular cerebral sau un atac de cord. Iar uneori astfel de persoane mor înainte să ajungă la vârsta de pensionare.
Pentru a depista la timp și a preveni această problemă, începând cu vârsta de 25 de ani, cel puțin o dată la fiecare șase luni este necesar să vă măsurați tensiunea arterială. În acest sens vă ajută dispozitivul de măsurare a tensiunii arteriale – tonometrul..

Mitul 2. O persoană cu tensiune arterială crescută are ochi roșii, dureri de cap și amețeli – adică simptomele sunt evidente.

O persoană care suferă de hipertensiune arterială nu întotdeauna știe acest lucru, chiar dacă trăiește de mult timp deja cu o tensiune arterială foarte ridicată. Aceasta se poate simți bine o perioadă destul de lungă și anume astfel se manifestă viclenia bolii. Atunci când apar simptomele, timpul pentru a preveni boala este de multe ori pierdut.
Trebuie să fim atenți la starea noastră generală. În cazul în care aveți astfel de simptome, precum dureri de cap, amețeli, „musculițe” sau plasă în fața ochilor, senzație de pulsație în cap, palpitații, trebuie să faceți rost de un tonometru și să începeți a vă măsura regulat tensiunea arterială.

Mitul 3. Aceasta este o tensiune normală pentru vârsta mea.

Dacă vă simțiți bine, nu înseamnă că nu aveți hipertensiune arterială. Hipertensiunea se dezvoltă în cele mai multe cazuri, absolut fără simptome. Dacă veți aștepta să vă simțiți mai întâi rău, și abia apoi să începeți un tratament, este posibil să nu mai reușiți să vă tratați.
Oricum, specialiștii știu bine că, dacă tensiunea arterială a omului depășește nivelul de 140/90, aceasta crește riscul de infarct miocardic, accident vascular cerebral și deces în urma acestor boli.

Dr.Frei M-500AMitul 4. Hipertensiunea este o boală ereditară. Părinții mei au avut hipertensiune arterială, deci am și eu, indiferent ce aș face.

Acesta nu este decât un mit, care nu are nimic de-a face cu realitatea. Hipertensiunea arterială este o boală a stilului de viață. Predispunerea genetică minoră este doar unul dintre numeroșii factori, care contribuie la dezvoltarea bolii. O alimentație corectă și un stil de viață activ – și nu vă veți îmbolnăvi niciodată de hipertensiune arterială.

Mitul 5. Atunci când tensiunea revine la normal, poți să nu mai iei pastile.

Aceasta este o atitudine foarte periculoasă pentru hipertensivi! Dacă tensiunea a revenit la normal datorită medicamentelor, imediat ce acțiunea acestora va înceta, tensiunea ar putea crește din nou. De asemenea, în niciun caz nu luați medicamentele în „cure”. Trebuie să executați cu strictețe toate instrucțiunile medicului Dvs. și să luați medicamentele până în momentul în care acestea vor fi anulate de medic. Din păcate, hipertensiunea arterială, odată apărută, rămâne cu persoana dată pentru toată viață. Și aceasta, în esență, determină necesitatea unui tratament pe tot parcursul vieții.

Și, în sfârșit, vrem să vă spunem cel mai important lucru: Nu credeți în mituri! Iar dacă aveți întrebări, adresați-le medicului Dvs.! Sănătate să aveți!

Aparate pentru măsurarea tensiunii arteriale:

Tonometru automate pentru antebraț

Tonometre automate pentru încheietura mâinii

Tonometre semi-automate

Tonometre mecanice